Klantverhaal met TOPdesk

Bij TOPdesk werken medewerkers prettiger met schone devices

TOPdesk, een toonaangevende speler in de facilitaire wereld, staat bekend om haar toewijding aan klanten én medewerkers. Onder leiding van Melissa zorgt het Facility Management team ervoor dat medewerkers zich op kantoor geen zorgen hoeven te maken. Een schone werkomgeving is daarbij essentieel. In een online afspraak vertelde Melissa ons waarom TOPdesk dit zo belangrijk vindt.

Werken bij TOPdesk

Melissa, werkzaam op het hoofdkantoor in Delft, deelt haar werkplek met 400-500 collega's. Het bedrijf is inmiddels wereldwijd actief, met vestigingen in 11 landen. Melissa legt uit dat TOPdesk een service management systeem biedt voor HR, Facility en ICT, waarmee niet alleen de klantenservice wordt geoptimaliseerd, maar ook de service aan de medewerkers.

Bij TOPdesk gelooft men in een bedrijfscultuur waarin medewerkers centraal staan. De faciliteiten en gedrag weerspiegelen deze 'People First' benadering. Persoonlijke groei en plezier in het werk zijn even belangrijk als het werk zelf. Het kantoor is zo ingericht dat het welzijn van medewerkers voorop staat. Flexibele werkplekken worden gecombineerd met ruimtes voor concentratie en ontspanning. De zevende verdieping staat zelfs volledig in het teken van ontspanning. Hier bevindt zich ons restaurant, waar we een gezonde en duurzame lunch aanbieden. Ook is er een koffiebar met een barista, een dakterras en een bar voor de vrijdagmiddagborrels. Als collega's behoefte hebben aan wat ontspanning tussen het werk door, vinden wij het belangrijk dat ze die mogelijkheid hebben. Daarom hebben we ruimtes met een PlayStation, Mario Kart en zelfs een massagekamer. Deze ruimtes zijn uiteraard volledig in de herkenbare TOPdesk kleuren ingericht. Wanneer je op ons kantoor werkt, merk je meteen dat je bij TOPdesk bent. 

De nadruk ligt op samenwerking en bedrijfscultuur, met de wens om medewerkers aan te moedigen regelmatig op kantoor te werken. Een schone werkomgeving is hierbij cruciaal. TOPdesk besteedt daarom extra aandacht aan de schoonmaak, inclusief professionele reiniging van devices. Dit omvat beeldschermen, laptops, headsets en toetsenborden op kantoor. Medewerkers kunnen ook zelf hun apparaten extra reinigen met beschikbare doekjes. 

Niet elk bedrijf maakt gebruik van professionele reiniging voor hardware en devices. Waarom hebben jullie hiervoor gekozen? 

Melissa legt uit: "Happy Clean werd door ons reguliere schoonmaakbedrijf aanbevolen als dienstverlener. We vonden het reinigen van de apparatuur een goed idee en zo hebben wij de Device Cleaning Bar eens uitgeprobeerd. Iedereen was enthousiast, omdat zo'n reiniging niet dagelijks plaatsvindt. Het gaf een speciaal gevoel en creëerde een goede sfeer - een soort mini-uitje op de werkdag," aldus Melissa

Wat is de Device Cleaning Bar?

De Device Cleaning Bar is een speciale hygiënebar ontworpen voor het reinigen van devices. Wanneer de bar wordt ingezet, krijgen collega's de gelegenheid om op elk gewenst moment hun apparaten te laten reinigen. Maar hoe werkt het? De hygiënebar komt naar jou toe en wordt geplaatst in een centrale ruimte, bijvoorbeeld bij de entree of op de parkeerplaats. Achter de bar staan twee specialisten die laptops, headsets, telefoons, AirPods en andere hardware en devices reinigen die jij en je collega's meebrengen. Je kunt toekijken terwijl er wordt gereinigd, of even een kopje koffie drinken. Een paar minuten later zijn alle apparaten weer schoon en kun je fris aan het werk!

Waarom de Device Cleaning Bar bij TopDesk?

De Device Cleaning Bar heeft een duidelijke functie, namelijk het reinigen van devices. Maar je kunt de bar ook inzetten als extraatje tijdens bijvoorbeeld een introductiedag, klantenevenement of andere activiteit. Dit hebben we ook gedaan bij TOPdesk. Zo organiseerden we een 'lentefris' actie met de nadruk op schoonmaak. Onze schoonmakers werden in het zonnetje gezet, werknemers hielpen met opruimen en we schakelden de Device Cleaning Bar in. Op deze manier werden collega's meer betrokken bij het schoonhouden van het kantoor.

Het reinigen van devices hoort bij een People First organisatie.

Melissa, vind je het als werkgever vanzelfsprekend om devices te laten reinigen? "Ja, bij ons is dat heel normaal geworden. Ik vind het zo belangrijk voor het werkgeluk van de medewerker. Niemand moet zich onzeker of onprettig op kantoor voelen. Toen jullie langskwamen met de Device Cleaning Bar is er ook een enquête gehouden. Onze medewerkers gaven massaal aan dat ze graag zien dat de bar elk kwartaal of halfjaar op kantoor komt. Daar proberen we dan ook naar te luisteren. En als de bar weer op kantoor komt, zetten we deze op een centrale plek in de organisatie.

Keuzehulp device cleaning